smart

Smart vs NCAP

przez • 03/12/2014 • NCAP, Wiadomości, WideoKomentarze (0)

Poprzedniej generacji Smart świetnie się sprzedawał. Składową sukcesu było bezpieczeństwo jakie oferował, czyli 5 gwiazdkowy wynik w testach Euro NCAP

Niestety, firma Daimler nie będzie mogła skorzystać z tych samych narzędzi marketingowych, promując modele Fortwo i Forfour, które stworzyli przy współpracy z Renault. Nie żeby winę za ten stan rzeczy ponosiły francuskie podzespoły. Po prostu standardy są coraz to bardziej wyśrubowane. Nawet najnowsze Mini Hatch uzyskało tylko „skromne” 4 pięcioramienne symbole.

Niezależna organizacja ds. oceny bezpieczeństwa pojazdów poddała testom dwa nowe Smarty. Uzyskane wyniki są całkiem niezłe, choć nieco lepiej wypadł Fortwo, który dostał 82% za ochronę dorosłych pasażerów. Forfour uzyskał wynik gorszy o zaledwie 4%.

Oba samochody zapewniają dobrą ochronę kolan i ud. Nieco gorzej sytuacja wygląda przy bocznym uderzeniu – wszystkie części ciała są chronione bardzo przyzwoicie, oprócz klatki piersiowej, która jest narażona na spore uszczerbki…

Z raportu Euro NCAP wynika, że niektóre elementy w wyniku zderzenia, deformacji karoserii, niebezpiecznie przemieszczają się wgłąb samochodu, stwarzając niebezpieczeństwo dla głów pasażerów. Mimo to nie odnotowano jakichkolwiek urazów głowy w tym teście. Niepokój wzbudziły również poduszki powietrzne umieszczone w siedzeniach na wysokości głowy i klatki piersiowej. Według zapewnień Daimlera, zostaną one odpowiednio „zoptymalizowane” w połowie 2015 roku.

Przez wzgląd na funkcjonalność modelu Fortwo, który pomieści jedynie dwie osoby na pokładzie, Euro NCAP nigdy nie przetestowało tego samochodu pod kątem ochrony dzieci. Równocześnie wysokie noty postawiono za łatwość z jaką można zamontować foteliki dla najmłodszych oraz za prostotę w dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera.

Z kolei większy Smart uzyskał najlepsze możliwe wyniki za ochronę maluchów w wieku do 18 miesięcy. Za to 3-latkom siedzącym w kierunku jazdy grozi niewielki uraz szyjny oraz okolic klatki piersiowej.

Maska nowych Smartów nie jest zbyt potulna dla pieszych, wcale lepiej nie wypadają kontury przedniej szyby, które uzyskały słabe wyniki. Za to plastikowy przedni zderzak obu modeli zapewnia dobrą ochronę nóg poszkodowanych.

Co ciekawe żaden z testowanych samochodów nie został wyposażony w system nagłego hamowania czy asystenta pasa ruchu, ponieważ spekuluje się, że bardzo znikoma część przyszłych właścicieli Smartów zdecyduje się na tak kosztowne dodatki.

źródło: autoevolution.com

[youtube]iWWr2GldIhI[/youtube]

[youtube]dzF-NjgVMeY[/youtube]

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *